Haber

40 yıllık ikon: SEAT Ibiza 40 yaşına giriyor

1984 yılında pazara sunulan ve beş farklı nesliyle gönülleri fetheden SEAT Ibiza, 6 milyon adedi aşan satış performansıyla markanın en çok satan modeli oldu.

SEAT markasının başarı öyküsünün temelleri birinci nesil SEAT Ibiza ile atıldı.

SEAT Ibiza, piyasaya sürüldüğü 1984 yılından bu yana sürekli inovasyonla geçirdiği 40 yılı kutluyor. Şirketin başarısında bir dönüm noktası olan model, beş jenerasyonunda 6 milyonun üzerinde satış rakamına ulaştı.

En son teknolojileri ve yenilikleri herkesin erişebileceği bir otomobilde sunan SEAT Ibiza, özellikle genç müşteriler için büyük değer yarattı.

Modelin 40. yıl dönümüne ilişkin bir açıklama yapan SEAT CEO’su Wayne Griffiths, “Piyasaya sunulduğu günden bu yana piyasada bir mihenk taşı haline gelen SEAT Ibiza, aynı zamanda SEAT’ın dünyanın dört bir yanına otomobil teslimatı yapan küresel bir şirket olarak konumunu da güçlendiriyor. markanın başarısına katkıda bulunuyor.” temellerini attı. SEAT’ı havalı ve genç ruhlu bir marka olarak gören birçok neslin kalbini fetheden bu otomobilin şimdi 40. yılını kutluyoruz.” söz konusu.

SEAT Ibiza’nın her nesliyle birlikte pazara yeni konseptler sunuldu ve markanın büyümesi daha da ileri götürüldü.

SEAT Ibiza MK 1: Yeni bir başlangıç ​​(1984-1993)

İlk nesil SEAT Ibiza, şirket için bir dönüm noktasıydı: Bu, markanın artık bağımsız bir üretici olarak devam edeceği yolculuğun başlangıcıydı.

Markanın teknoloji ortağı olmadan geliştirdiği ilk otomobil olan SEAT Ibiza MK1’in yaratılma sürecinde şirket içi uzmanlığın yanı sıra dış tasarımda Giorgetto Giugiaro, iç tasarımda Karmann ve aktarma organlarında Porsche gibi ortakların uzmanlığı da yer alıyor. kullanıldı.

Üç farklı donanım seviyesi mevcuttu: Her biri 1,2 ve 1,5 litrelik yakıtlı motor seçeneklerine sahip L, GL ve GLX. Öne çıkan model, sınıfının en iyisi 85PS SEAT Ibiza 1.5 GLX’ti. 85 PS SEAT Ibiza 1.5 GLX, en yüksek standartları karşılayacak şekilde tasarlandı. Bunun en iyi kanıtı, tüm sürücülerin aynı 1.5 GLX Ibiza’yı kullandığı tek araçlı Inter-Ibiza Şampiyonasıydı.

İlk nesil SEAT Ibiza’nın formu da işlevi kadar üst düzeydi. Sportif tasarımlı alaşım jantlar, otomobilin dış tasarımına ekstra bir çekicilik katmanı ekleyerek onu anında tanınabilir hale getirdi ve modelin pazarda sağlam bir yer kazanmasına yardımcı oldu.

Bu modelin tarihi değeri göz önüne alındığında SEAT koleksiyonunda iki örneğin bulunması şaşırtıcı değil: iki adet 1.5 GLX. Şasi numarası 407 olan ilk otomobil, 1,3 milyon adet üretilen birinci nesil İbiza’ların ilk örneklerinden biri olup, tarihi rallilerde sıklıkla kullanıldı. Hatta 2018’de Katalonya Rallisi’ni bile kazandı. SEAT koleksiyonundaki ikinci otomobil, SEAT bayisi tarafından özenle korunan tertemiz bir araçtır. 64 kilometredeki araç şu anda tarihi araç olarak kayıtlı.

Ibiza MK 1 hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın.

SEAT Ibiza MK 2: Martorell’in doğuşu ve büyümesi (1993-2002)

İkinci nesil SEAT Ibiza 1990’ların başında piyasaya sürüldü. Yine Giorgio Giugiaro tarafından Martorell Tasarım Merkezi ile yakın işbirliği içinde tasarlanan otomobil, daha yuvarlak, aerodinamik ve sportif bir estetik yaklaşımı benimsedi.

Daha gelişmiş donanımlara ve daha fazla mekanik yeniliğe sahip olan otomobilin en büyük etkisi SEAT’ın Martorell’deki genel merkezini bir adım daha ileri taşıması oldu. Martorell Teknik Merkezi’nde mühendislik süreçleri tamamlanan otomobilin lansmanı, bu tesislerde fabrika operasyonlarının da başlangıcı oldu. Bu gelişme SEAT için önemli bir dönüm noktası oldu.

Yeni nesil SEAT Ibiza’nın başarısı, araca yapılan yatırımlara da açıkça yansıdı. Yeni platform araca kompakt boyutlar kazandırırken aynı zamanda iç mekanı da daha ferah hale getirdi. Gücünü ilk bakışta fark etmek muhtemelen mümkün değildi ancak kaputun altında 2 litrelik yakıt enjeksiyonlu motor bulunuyordu ve bu motor, segmentinin en büyüğüydü. Hızlı, çevik, sürüşü kolay (arabanın hidrolik direksiyonu vardı) otomobil, 1.010 kilogramlık ideal yükle dinamik bir performans sergiledi.

SEAT, hem sportif hem de saygın yanını gösterdiği Gravel Ralli Kupalarında otomobilin yeteneklerini defalarca ortaya koydu. İkinci nesil Ibiza o kadar popüler oldu ki SEAT, efsanevi Monte Carlo Rallisi de dahil olmak üzere Dünya Ralli Şampiyonası’na katılmaya başladı. 1996 ile 1998 ortaları arasında üç kez FIA 2 Litre Dünya Ralli Kupası’nı kazandı.

 

İbiza MK 2 hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın.

 
SEAT Ibiza MK 3: Mühendislik, verimlilik, güç ve dinamizm (2001-2009)

2001 yılında Bologna Otomobil Fuarı’nda tanıtılan üçüncü nesil SEAT Ibiza, üretim kalitesinde, mühendislikte, dinamik performansta ve tasarım dilinde önemli bir ilerlemenin sinyalini verdi.

Efsanevi tasarımcı Walter de Silva, seriye yeni güç ve sportiflik getirmek için Martorell Tasarım Merkezi ile birlikte çalıştı. Üçüncü nesil SEAT Ibiza’nın yadsınamaz derecede çarpıcı silueti, otomobilin artan çevikliğini vurguluyordu.

SEAT Ibiza serisinin tamamında kullanılan yeni “Çevik Şasi konsepti” sayesinde otomobil inanılmaz dinamik yetenekler kazandı. 130 PS’ye kadar motorlarla güç çıtası yükseltilerek performans özellikleri daha da artırıldı.

2004 yılında İbiza 20. yılını kutluyordu. Bu dönüm noktası yalnızca bu otomobilin SEAT üzerindeki inanılmaz etkisinin bir yansıması değil, aynı zamanda üç nesil boyunca üretilen 3,3 milyondan fazla aracın da gösterdiği gibi pazarda yarattığı dönüşümün de bir göstergesiydi. Küçük otomobilin başarısını kutlamanın ideal bir yolu olarak yeni sportif versiyonlar piyasaya sürüldü. Zamanla bu versiyonlar İspanyol marka meraklılarının bir numaralı tercihi haline geldi. FR versiyonunun sahneye çıktığı yer burasıdır. SEAT Ibiza FR, 130 PS 1.9 TDI dizel ve 150 PS 1.8 litrelik akaryakıt turbo motorlarla piyasaya sürüldü.

MK 3 SEAT Ibiza, seriye eklenen daha fazla varyant ve iyileştirmeyle geliştirme yolculuğuna devam etti. SEAT Ibiza, Şubat 2006’da yeni iç kaplama ve tamponlarla desteklenen güncellenmiş, daha çağdaş ve daha sportif bir imajı benimsedi. Bu görsel kapsamında otomobilin 5 donanım seviyesini 11 motor seçeneğiyle birleştiren 18 farklı versiyonu SEAT iç pazarında satışa sunuldu.

Tüketicilerin bakış açıları değiştikçe ve verimlilik ve çevre konularına daha fazla önem verildikçe SEAT Ibiza da bu dönüşümlere uyum sağladı. 2007 yılında piyasaya sürülen ve 80 PS 1,4 litre TDI motor ve dizel partikül filtresiyle donatılan birinci nesil Ibiza Ecomotive, yalnızca 99 g/km CO2 emisyonuyla kısa sürede segmentinin en çevreci otomobili haline geldi.

Ibiza MK 3 hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın.
SEAT Ibiza MK 4: Tasarımın teknolojiyle buluşması (2008-2017)

SEAT, dördüncü nesil SEAT Ibiza için yeni bir yaklaşım benimsedi. Önceki versiyonları temel alan geliştirme ekibi, yeni bir tasarım dilini mevcut en yenilikçi teknolojilerle bir araya getirmeyi hedefledi. Bu çalışmalar devam ederken 2009 yılında otomobilin üretime başlamasının 25. yılı kutlandı.

Tasarımcı Luc Donckerwolke’nin “Arrow Design” konseptinin ön tarafta ilk kez sergilenmesi, yanlarda keskin geometrik çizgilerin kullanılması ve markanın klasik “Dynamic Line” çizgisinin gerçek evrimi, yeni Ibiza’ya belirgin bir şekilde sportif bir görünüm kazandırdı. . Bu model 3 ve 5 kapılı gövdenin yanı sıra station wagon versiyonuyla da pazara sunuldu.

Yeni SEAT Ibiza’nın hikayesi sadece görünümünden ibaret değildi. Baş-göğüs hava yastıkları, elektronik stabilite programı, Yokuşta Kalkış Kontrolü ve düşük lastik basıncı uyarısı gibi gelişmiş donanım özellikleri sayesinde SEAT Ibiza, şehir otomobili sınıfında birinci sırada yer aldı.

Martorell Teknik Merkezi tarafından yürütülen çalışmaları doğrulayan Euro NCAP çarpışma testlerinde yolcu korumasında beş yıldız, çocuk güvenliğinde dört yıldız ve yaya korumasında üç yıldız aldı.

Yepyeni bir Volkswagen Cluster platformu kullanan dördüncü nesil Ibiza, böylece olağanüstü dinamik özellikler kazandı. Segmentinde ilk kez 105 PS 1.6 litrelik yakıtlı motorla birleştirilen son teknoloji ürünü yedi vitesli çift kavramalı şanzıman, bu otomobilin en değerli “ilklerinden” biri oldu. Çift kavrama sistemi, pek çok değerli avantajın yanı sıra, tüm SEAT modellerinin vazgeçilmez özelliği olan sportif ruhu koruyarak sürüş konforunu artırdı.

70 PS’den 105 PS’ye kadar güç üreten, sorunsuz ve yüksek performanslı yakıtlı ve dizel güç üniteleri ile motor seçenekleri hem verimlilik hem de performans ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde genişletildi.

Otomobilin Ecomotive versiyonları, çevre dostu özelliğini bir adım daha ileri taşıyarak, dönemin resmi test döngüsüyle karşılaştırıldığında yalnızca 98 g/km’lik bir üretimle aracın kendi sınıfındaki en düşük emisyonlu beş koltuklu araç olduğunu ortaya koydu.

Ibiza MK 4 hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın.

 
SEAT Ibiza MK 5: Dijital devrim (2017’den günümüze)

Beşinci nesil SEAT Ibiza, müşterilerin değişen taleplerini karşılamak üzere tasarlandı: Markanın temsil ettiği tarzı, tutkuyu ve dinamizmi korurken aynı zamanda Ibiza’yı çevresel farkındalık ve dijitalleşme çağının bir modülü haline getirmesi gerekiyordu.

Barselona’da tamamen yeni bir platform olan Volkswagen Grubu’nun MQB-A0 platformu üzerinde geliştirilen SEAT Ibiza, üstün teknolojik içerik, sürüş dinamikleri ve konfor sunuyordu. Alejandro Mesonero-Romanos tarafından tasarlanan Ibiza’nın silueti, karakteristik özellikleri tam LED üçgen farlar ve gövdenin yanlarındaki ikili çıkıntılar olan SEAT DNA’sını mükemmel bir şekilde yansıtıyordu.

İç kesimlerde bir devrim gerçekleşti. Yeni SEAT Ibiza, ister kabinde ister aracın tamamen dışında olsun, kullanıcıya tam kontrol sağlıyor.

Android Auto ve Apple CarPlay çok sayıda fonksiyona ve kapsamlı bilgiye erişim sağlarken, doğal dildeki ses kontrolü de araçla etkileşimi sezgisel ve içgüdüsel hale getiriyor. SEAT CONNECT ile araç dışı bağlantı iyileştirildi.

Beşinci nesil SEAT Ibiza, marka tarihinin en güvenilir modeli oldu. Şerit Asistanı, Yan Asistan ve Trafik İşareti Tanıma gibi yeni gelişmiş sürücü destek sistemleri, sürüş koşulları ne olursa olsun güvenliği sağlıyor. Seyahat Asistanı teknolojisi, hızdan bağımsız olarak yarı otomatik sürüş sağlayarak hem uzun hem de kısa yolculuklarda güven sağlıyor.

Yeni SEAT Ibiza sürüş keyfinden hiçbir şey kaybetmedi. Güç aktarma organları, sağladıkları dinamizmle, ister şehrin sokaklarında ister açık yolda geziniyor olun, sürüş deneyiminin her zamanki kadar heyecan verici olmasını sağlar.

Ibiza MK 5 hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın.

SEAT Ibiza Yıldönümü Sınırlı Üretim

SEAT, markanın en ikonik modeli Ibiza’nın 40’ıncı yıl dönümünü, yeni donanım ve renklerin yanı sıra yeni alaşım jantlar ve tasarım dokunuşları içeren “Yıldönümü” adı verilen sınırlı üretim modeliyle kutluyor.

Otomobilin dış tasarımında gövdede özel Grafen Grisi, 18″ alaşım jantlarda ise Cosmo Gri kullanılmış olup, B sütununa lazerle göz alıcı “Anniversary Limited Edition” logosu işlenmiştir.

İçeride, ön koltuklarda oturanlara yepyeni bir dinamizm ve konfor düzeyi katan özel kumaş yarış koltukları, kapı ve konsolda yeni koyu alüminyum mat kaplama ve “Anniversary Limited” ile kabine yeni bir soluk getirildi. Kapı eşiğine lazerle basılmış Edition” logosu. SEAT Ibiza Anniversary Limited Edition modeli 2024 yılının ilk çeyreğinden itibaren satışa sunulacak.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

tasova-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu